پرکردن دندان

امروزه بیشتر بیماران دندانپزشکی پرکردگی های همرنگ یا کامپوزیت دندان را به جای پرکردن های آمالگام یا نقره ای ترجیح می دهند. اگر می خواهید دندان شما هنگام لبخند زدن با ظاهری طبیعی تر جلوه کند، بهترین گزینه زیبایی برای پرکردن است.

پرکننده‌های کامپوزیتی ممکن است بهترین گزینه برای پرکردن‌های وسیع نباشند، زیرا ممکن است به مرور زمان تراشه کرده و فرسوده شوند و به‌طور بالقوه در اثر مصرف زیاد قهوه، چای یا تنباکو لکه‌دار شوند. با این حال، پرکننده های کامپوزیت برای دندان هایی که نیاز به ترمیم های کوچک تا متوسط ​​دارند، دوام و مقاومت خوبی در برابر شکستگی دارند.

این نوع پرکردن ها را می توان هم برای دندان های جلو و هم برای دندان های عقب استفاده کرد. پرکردن کامپوزیت نیز ممکن است کمی بیشتر از پر کردن فلزی زمان ببرد و به این دلیل است که آماده سازی دندان آسیب دیده برای پر کردن کمی پیچیده تر است.

روش پر کردن کامپوزیت

دندانپزشکان هنگام قرار دادن پرکننده های کامپوزیت باید از یک روش استاندارد پیروی کنند. مراحل به شرح زیر است:

  • حفره ها پر شده و ساختار دندان ها آماده و تمیز می شود.
  • دندان به گونه ای اچ می شود که سطح کلی زبر شود.
  • یک پرایمر مایع به منظور چسبندگی سطح اعمال می شود به طوری که مواد کامپوزیت به دندان بچسبد.
  • کامپوزیت اعمال می شود، شکل می گیرد و سپس با نور ماوراء بنفش پخت می شود تا سخت شود.
  • سپس دندانپزشک مواد را شکل می دهد و گزش دندان را بررسی می کند تا پرکردگی با احساس راحتی همراه باشد و فک به مرور زمان زخم نشود.
  • سپس پرکننده صیقلی می شود و صاف می شود تا بافت نرمی تحریک نشود.

امروزه پرکردگی های همرنگ دندان یا کامپوزیت، به دلیل ظاهر کلی و زیبایی شناختی، بیشتر از پرکننده های فلزی استفاده می شوند. افراد بیشتری خواهان یک لبخند روشن، سفید و طبیعی هستند، بدون اینکه پرکردگی های فلزی یا انواع دیگر ترمیم ها جلب توجه کنند.

به پر کردن کامپوزیت علاقه دارید؟ – امروز با ما تماس بگیرید!

اگر فکر می کنید ممکن است یک یا دو حفره پوسیده دندانی داشته باشید، تنها نیستید. چه به دلیل افزایش سن، غذا/نوشیدنی یا عوامل دیگر، حفره ها، پوسیدگی دندان و آسیب ها بخشی طبیعی از زندگی هستند. تیم متخصصان دندانپزشکی ما آماده کمک به شما هستند، در کمترین زمان ممکن دوباره شما لبخندی زیبا خواهید داشت! امروز با ما تماس بگیرید یا به مطب ما مراجعه کنید!