سفید کردن دندان

اولین چیزی که هنگام ملاقات با کسی متوجه می شوید چیست؟  احتمالاً صورت خندان و دندان های سفید مرواریدی آنها. داشتن یک لبخند برجسته نه تنها نشانه سلامت و بهداشت دهان و دندان است، بلکه یک تقویت کننده اصلی اعتماد به نفس است.

مسواک زدن و نخ دندان کشیدن کلید سلامت دهان و دندان و سفیدی براق نگه داشتن دندان ها هستند، اما گاهی اوقات مراقبت و نگهداری منظم کافی نیست.

در این موارد، سفید کردن دندان های حرفه ای در مطب دندانپزشکی ما ممکن است همان چیزی باشد که برای بازگرداندن دندان سفید مرواریدی خود به شکوه سابق نیاز دارید.

چرا در وهله اول دندان ها لکه دار می شوند؟

با گذشت زمان دندان های شما ممکن است به دلیل عوامل متعددی لکه دار یا کدر شوند.

  • غذا و نوشیدنی: نوشیدنی هایی مانند چای، قهوه و شراب مقصر اصلی در ایجاد لکه هستند.
  • تنباکو: و نه فقط انواع سیگار. هر گونه استفاده از تنباکو، از جمله جویدن، می تواند لکه های سرسختی ایجاد کند که توسط قطران و نیکوتین ایجاد می شود.
  • سن: گاهی اوقات تغییر رنگ به سادگی محصول فرعی فرآیند طبیعی پیری است.
  • تروما: ضربه یا آسیب فیزیکی به دندان یا دهان ممکن است باعث تغییر رنگ شود زیرا بدن شما عاج بیشتری را در زیر مینای دندان رسوب می کند.
  • داروها: برخی داروها مانند آنتی سایکوتیک ها، آنتی هیستامین ها و حتی داروهای فشار خون بالا می توانند باعث تغییر رنگ شوند.

سفید کردن دندان چگونه کار می کند؟

سفید کردن دندان یک فرآیند ساده، ایمن، موثر و بدون درد است. دندانپزشک شما با پوشاندن لب ها و لثه ها شروع می کند و فقط دندان های شما را برای درمان در معرض دید قرار می دهد.

سپس دندانپزشک شما از فرمول ویژه ای (معمولاً پراکسید هیدروژن یا پراکسید کاربامید) استفاده می کند که برای سفید کردن لکه ها عمل می کند. دندانپزشک شما همچنین ممکن است از یک نور سفید کننده مخصوص برای فعال کردن فرمول استفاده کند.

در کمتر از یک ساعت، لبخندی روشن‌تر و سفیدتر خواهید داشت که برای نشان دادن آن به دوستان، خانواده و در عکس‌ها هیجان‌زده خواهید بود.