بیماری لثه

علائم و نشانه های بیماری لثه

بیماری پریودنتال، که بیشتر به عنوان بیماری لثه شناخته می شود، می تواند هر کسی را در هر زمانی درگیر کند. به طور کلی رشد آن کند است و در مراحل اولیه هیچ درد یا ناراحتی ایجاد نمی کند. تا زمانی که پیشرفت قابل توجهی نداشته باشد، حتی ممکن است ندانید که آن را دارید.

علل بیماری لثه

بیماری لثه در ابتدا به دلیل تجمع پلاک در خط لثه ایجاد می شود که برای مدتی کنترل نمی شود. این تجمع پلاک به ژنژیویت (بیماری لثه) و سپس التهاب لثه تبدیل می شود. در صورت عدم درمان، ژنژیویت بیشتر پیشرفت می کند و به بیماری پریودنتال تبدیل می شود. بیماری لثه، در مرحله پایانی، باعث می‌شود که بافت و استخوانی که از دندان‌ها حمایت می‌کند، تجزیه شود و در نهایت منجر به از دست دادن دندان و سایر عوارض دهانی و دندانی شود.

چگونه متوجه می شوید که بیماری لثه دارید؟

تشخیص بیماری لثه برای افراد به تنهایی سخت است (به خصوص در مراحل اولیه). دندانپزشک شما سلامت لثه های شما را در طول هر ویزیت معمولی بررسی می کند و از تکنیک های اثبات شده پزشکی برای جستجوی علائم التهاب، عفونت و سایر نشانه های بیماری لثه در مراحل اولیه استفاده می کند.

علائم و نشانه های رایج بیماری لثه عبارتند از:

• دندان های حساس
  • خونریزی لثه بعد از مسواک زدن یا نخ دندان کشیدن
  • مزه بد دائمی در دهان یا بوی بد دهان
  • لثه های پف کرده، متورم یا حساس
  • لق شدن دندان ها
  • جابجایی دندان ها
  • تغییر رنگ لثه
  • تغییر در گاز گرفتن

درمان بیماری لثه توسط تیم دوستانه و دلسوز ما

اگر هر یک از این علائم را دارید، فورا به دندانپزشک خود مراجعه کنید. بیماری لثه قابل پیشگیری و درمان است اما بهتر است در مراحل اولیه درمان شود. مطب دکتر مشایخی آماده ارائه خدمات در این زمینه است. با ما تماس بگرید و یا همین امروز مراجعه کنید.