چک کردن و تمیز کردن دندان

چکاپ و تمیز کردن دندان
چکاپ و تمیز کردن دندان

مهم است حداقل دو بار در سال که برای معاینه و تمیز کردن حرفه ای به دندانپزشک مراجعه کنید. ما می‌توانیم کارهای زیادی را در خانه با مسواک، مقداری نخ دندان و یک شستشوی خوب انجام دهیم، اما مواردی وجود دارد که فقط با ابزارهای ویژه‌ای که دندانپزشک شما استفاده می‌کند می‌توان آنها را انجام داد.

چکاپ و تمیز کردن دندان چیست؟

این یک قرار ملاقات معمولی است که در آن دندانپزشک برای اطمینان، سلامت دهان شما بررسی می کند. ممکن است از اشعه ایکس برای مشاهده دقیق هر حفره یا دندانی که نیاز به تعمیر دارد استفاده شود. دندان های شما به طور حرفه ای تمیز می شوند و گاهی اوقات دندانپزشک ممکن است از خمیر مخصوصی استفاده کند که به جلوگیری از ایجاد حفره کمک می کند.

چرا معاینه و تمیز کردن دندان ضروری است؟

مهم نیست که چقدر خوب از دهان خود مراقبت می کنید، همیشه مشکلاتی وجود دارد که فقط دندانپزشک می تواند آنها را تشخیص دهد. با افزایش سن، ممکن است با بسیاری از مشکلات سلامت دهان و دندان مانند التهاب لثه یا عقب‌رفتگی لثه مواجه شوید. دندانپزشک می تواند این مشکلات را زود تشخیص دهد و به شما کمک کند تا آنها را به بی دردسرترین راه ممکن برطرف کنید.

فواید یک تمیز کردن خوب دندان

دلایل زیادی برای انجامتمیز کردن دندان وجود دارد، مانند:

  • کمک به از بین بردن پلاک از دهان شما
  • سفید کردن دندان
  • تنفس بهتر
  • جلوگیری از تحلیل لثه و استخوان
  • صرفه جویی در هزینه های اورژانسی دندانپزشکی
معاینه و تمیز کردن دندان

تمیز کردن منظم نیز به سلامت کلی شما کمک می کند. بهداشت دهان و دندان شما بر بسیاری از نواحی دیگر بدن شما تأثیر می گذارد و دندانپزشک خط مقدم حفظ سلامت شما است.

امروز برای نظافت خود برنامه ریزی کنید

وقتی صحبت از مراقبت های بهداشتی به میان می آید، دندانپزشک اغلب اولویت اول ما نیست، اما این باید تغییر کند. هیچ وقت برای انجام یک برنامه منظم تمیز کردن دیر نیست. همین حالا مراقب بهداشت دهان و دندان خود باشید!